Stall skogsstjärnan

-Lufthästar med skogen runt hörnet -

Mina hästar just nu... DEL 1

Kategori: EF´s inlägg

Puffan: Hon har jag snart haft i 2 år och ja, henne känner nog de flesta som läser bloggen till ;) 
Från början var hon riktigt jobbig och svår att rida. Hon bockade typ hela tiden!!! Men jag har kämpat och kämpat. Men tyvärr fick hon en till ovana. Det var att RUSA SÅ FORT MAN KAN och hon började även hata (bokstavligt talat hata) dressyr! Då blev det riktigt jobbigt för man kunde inte få stopp på henne när man hoppade/tävlade/red och dressyr är ju viktigt! Men som sagt, jag kämpade på och började träna för Lena som jag haft som tränare i 5-6 år ;)
I slutet av 2012 började Puffan bli mer lydig och fler kunde rida henne. (Hon är typ en en-persons häst så hon trivs inte med att ha en massa olika ryttare). Under hela 2012 blev jag och Puffan riktigt tighta! 
Nu 2013 fortsätter vi vår resa och vi ska tävla i EM nu i augusti med tävlingsteamet. Vårt andra EM ;) Det första blev inte så lyckat hehe...
fotoakuten.se
Basic Boy: Basic är Puffans lillebror! Men han är inte så lik henne i sättet. Basic är mycket lugnare och han trivs med att arbeta men visst, han busar också men inte lika mycket som Puffis ;) Basic skaffade jag hösten 2011 alltså några månader efter jag köpte Puffan. Basic har varit på min ridskola under sista halvåret på 2012 och lite av 2013. Nu rids han av mig igen men han mår bra av att ridas av olika personer xD
fotoakuten.se
Sissi: Secret Surprise som hon egentligen heter men till vardags kallas hon Sissi ;) Sissi är den första ponny jag köpt av någon lufthästbloggare och det var riktigt kul! Jag ville gärna köpa en häst av nån LH-bloggare men alla blev sålda innan jag hann provrida ;) Men Rosgården (rosgard.blogg.se som ni måste besöka!) lät mig köpa Sissi och jag blev som sagt super glad! Sissi och jag har blivit riktigt bra vänner!
Eftersom hon reds in förra våren så kan hon inte så mycket än. Men vi har tävlat LC i både hopp och dressyr! men vi kämpar vidare ;)
Sissi var väldigt försiktig förra året... Men sedan på hösten blev hon mer lik sin mamma Raise me to the sky som ägs av Rosgården. 
 
fotoakuten.se
Chester: Chester köpte jag av http://stallgrimskafts.blogg.se/ i höstas och när jag provred han så hade vi väldigt bra kontakt jag och T;) 
Chester är en lugn ponny på 18 år. Han är en riktig livsnjutare och en mysig ponny ;) 
Vi har tävlat lite grann i hopp och dressyr i LD och LC men vi chillar mest i skogen eller på ridbanan och bara har kul! Ibland är han även med på ridlektioner och det älskar han!
zuzule.com
 
Twister: Twister köpte jag av Ponnypenny :) 
Min och Twisters resa har inte varit lätt! Det tog över ett halvår för oss att bli vänner. Ett tag ville jag nästan sälja henne, men jag är som jag e och ville i stället  kämpa vidare!
Vi har inte kommit så långt på våran resa. Men just nu är hon på min ridskola och rids av mig och dom mer erfarna eleverna! :)
Klisna Snežienka
zuzule.com
spoot: Spoot köpte jag av T, hallonbacken.webblogg.se! 
Spoot är väldigt lik Puffan på utseende och i sättet och dom är bästisar awww ;)
Men jag och spoot har inte tävlat så mycket och inte kommit så långt på vår resa men jag ska börja tävla mer med honom nu i sommar :)
Pony Deny
zuzule.com
 
resten kommer i annat inlägg hehe hinner inte nu ;) MATDAGS xD
 
///EF
P.s Jag e lite knasig...
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: