Stall skogsstjärnan

-Lufthästar med skogen runt hörnet -

Ridpass på nyårsafton 2012

Kategori: Ridpass

app nu kööör vi <3
Jag började me Chester idag för han brukar jag oftast rida sist. Så vi skrittade till ridklubbens ridhus (det tar ca. 1-15 min i skritt dit så det är perkekt att värma upp i skritt på det sättet och när man skrittar hem =skritta av!). Chester var lugn men vi var ganska blöta när vi var framme. Och idag ville jag träna för Lena också ;) Så hon väntade i ridhuset när vi kom. Och hon hade lagt fram bommar och hinderstöd och då tog det 0,00000000002 sekunder innan Chester´s öron pekade rakt fram! <3 Vi började med att trava över några bommar på fyrkantsspåret. Sedan höjde Lena dom till 20 cm och Chester travade på. Sedan fixade Lena lite mer avstånd mellan bmmarna så vi kunde galoppera! Chester var pigg! Jag och Lena skrattade i hjäl oss för han skuttade så roligt över bommarna ibland och så gjorde han världens minsta och världens knäppaste bocksprång, Vinterpigg? YEPP! Till slut fixade Lena en kombination på 70 cm och Chester flög öer och ja, han var lycklig! Han tyckte det var helt UNDERBART! Haha <3 Sedan testade vi att hoppa 80 cm och till sist höjde Lena det sista hindret till 90 cm, det är det högsta jag hoppat med Chester!!!! Så efter ridpasset var jag superlycklig! Chester in my <3 <33333
 chestar.jpgfoto: zuzule.com
Vanilla och jag gick på promenad eftersom hon var på myshumör idag <3
Islandshästarfotoakuten.se
Sedan var det Sissis tur, vi drog till ridhuset och tränade dressyr vi ;) Sissi var jätteduktig men envis idag :) Men det gick ändå bra tycker jag!
 
 
 
Sedan var det dags för mig och Puffan att rida med dom andra i hoppteamet på lufthästridklubben! Dom som är med där:
Anna (luftmännsika) med sina ponnyer Picatcho, Misty och Magnum.
Joy (luftmännsika) med sin ponny Mortimer (L har hittat på Joy)
Karl -Per (luftmännsika) med sin ponny Grand Damior
Jag och mina ponnyer
L med sina ponnyer.
Vi red ut i skogen och hade jättetrevligt och kul fast det regnade! Vi galopperade på galoppstigarna och tog något varv var på terrängbanan och efteråt så fikade vi, i stallet!
Supermysigt!
 
---
Japp det var dagens ridpass! 
Ni får gärna kommentera för att peppa oss! Kankse har du något bra tips, idé eller något annat! Vi bits inte så ni kan kommentera utan skyddsdräkt ;)
 
///EF
Kommentera inlägget här: